Monday, October 29, 2007

You´ve got the keys, SO SHUT UP AND DRIVE!!!

Idag är en sån där dag när jag mår såå bra! Klev upp tidigt och satte mig att vänta på doktorns samtal. När jag ändå satt där vid åttatiden så kom jag på att jag kanske skulle göra lite hemtenta. Så det gjorde jag, det är obegripligt att jag skjuter allting framför mig när jag mår så bra av att göra det. Det är såna här dagar när jag är allldeles lycklig på grund av småsaker som jag verkligen älskar livet. Varför spenderar man så mycket tid på ånger, ångest, nedvärderande tankar osv. när det är så omstörtande härligt att leva? Jag vill alltid vara glad.

Lev människor! Har man haft turen att födas till den här underbara världen så kan man ju lika gärna dra nytta av alla glädjeämnen som finns. Det är så underbart när det regnar, att mysa med choklad och en film. Det är så underbart med solsken för då kan man promenera och titta på allt som ser så mycket bättre ut i solksken. Till och med alkisarna på torget glänser lite extra vid sol. Det är så underbart med råttorna för dom har så mjuk päls och blir så glada när jag kommer till buren. Det är så underbart med musik, man vill bara dansa, sjunga, skratta, gråta, drömma, sova och skapa. Det är så underbart med mat, det smakar så gott på tungan och man blir så mätt i magen. Det är så underbart med föräldrar, just när man gett upp så kommer dom och hälsar på en. Livet är så underbart, lev det nu!

Eldfågeln säger there´s life, then there´s death. Live the shit out of this one!

No comments: