Friday, October 26, 2007

Insikter.

Hur bra man än har det så går det inte att undvika att man blir lessen ibland. Jag förstår det och jag kan hantera det för det mesta. Att skaffa sig ett skal är i viss mån nödvändigt men samtidigt är det dumt att ha det här skalet på hela tiden. Man blir kall, som en isbit på vintern. Det luriga är, har jag lärt mig nu, att släppa på skalet ibland. Att välja sina öppna dagar. Skalet kan få åka på fort som fan ibland. Men det måste också åka ner ibland. Man måste släppa taget. Det är det jag håller på att lära mig nu. Släppa taget.

Nisse, jag vet att du läser det här och jag vet att du blir orolig och jag VET att jag kommer få gå igenom tjugo frågor om mitt mentaltillstånd sen. Men, det gör inget för du älskar mig och det är din skyldighet(och ditt privilegium) att oroa dig för mig. Precis som jag oroar mig för dig.


Jag ska bowla ikväll. Har en del att nå upp till, första och enda gången var jag rätt duktig. Åtminstone överraskade jag mig själv.

Eldfågeln säger Strike!

No comments: