Tuesday, October 23, 2007

Vidare...

Den här dagen skulle ägnas åt nyttigheter var det meningen. Alltså läsning av litteratur, sömnad av den stackars försummade klänningen och skrivning av förra hemtentan. Men istället har jag legat på rygg och tittat på tv hela dan. Eller ja, jag har ju vikt lite tvätt och ätit fiskpinnar men annars har det varit en dag av absolut obefläckad lathet.

Det är det här som skrämmer mig:
Jag bryr mig inte, inte ens om jag ser verkligheten i ögonen. Det vill säga att det är dåååligt att inte lämna in sina uppgifter i tid. Jag kan bli av med studielånen, för att inte tala om den ångest jag kommer att ha när verkligheten hinner ikapp mig.
Det konstiga är att jag brukar ha ångest redan nu i vanliga fall och det har jag inte.

Eldfågeln säger ´til we meet again.

1 comment:

Annie said...

Man behöver lite softande ibland med. Kämpa på bara! Och du vet vart jag bor om du behöver te och lite pepp!